Przejdź do głównej treści

Muzeum Narodowe w Poznaniu

Close
A A A
Aktualności

Mamy nowe logo

 

Po 22 latach nasze muzeum będzie identyfikowane nowym logo. Jest to nie tylko zmiana w obszarze systemu identyfikacji wizualnej, ale przede wszystkim głęboka zmiana organizacyjna, poprzedzona przeprowadzeniem szerokiej diagnozy organizacyjnej instytucji, która ma ambicje być jedną z najważniejszych instytucji kultury w Wielkopolsce, muzeum wiodącym w kraju i rozpoznawalnym w Europie i na świecie.
Dominujące kolory w nowym CI MNP to biel i czerwień. Jest to silne nawiązanie do barw narodowych – jesteśmy wszakże Muzeum Narodowym.  Biel symbolizuje: czystość formy, początek, pokój i jasność, niewinność i prawdę, prostotę i minimalizm. Symbolika czerwieni to: zapał, energia twórcza, odwaga, radość, szczęście, miłość, uczucie, intuicja, natchnienie, świadomość, przywództwo, działanie twórcze, a także oczyszczenie. Nowa identyfikacja wizualna zakłada również ekspozycję logo w wersji achromatycznej, czarno- -białej oraz w gradientach szarości. Logo złożone jest z sygnetu i deskryptora. Nowa identyfikacja zakłada poprawność użycia deskryptora w pionie lub poziomie. Budowa sygnetu została zaprojektowana w oparciu o harmoniczną zasadę złotego podziału. To podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej. Koncept projektu sygnetu logo zawiera przenikające się pierwsze litery nazwy naszej instytucji: Muzeum Narodowe w Poznaniu. Symbolika zawierającej się w sygnecie matematycznej wstęgi Möbiusa to metafora nieskończoności twórczego potencjału, artystycznej inspiracji, którą z pewnością można dostrzec w zbiorach naszego muzeum. W kształcie sygnetu zaszyta jest jeszcze jedna metafora. To symbolika drzwi otwartych, która nawiązuje do jednej z przyjętych wartości: OTWARTOŚCI I BUDOWANIA RELACJI. Jesteśmy otwarci na otaczający nas świat, stając się miejscem spotkań i dialogu. Angażujemy publiczność do uczestniczenia w działaniach muzeum. Otwieramy naszą przestrzeń, likwidując bariery. Budujemy, utrzymujemy i pogłębiamy relacje z naszymi widzami i partnerami w oparciu o przyjaźń, serdeczność oraz wzajemne zrozumienie potrzeb. Wdrożenie zmiany systemu identyfikacji wizualnej skutkuje zmianą dla wszystkich dziewięciu oddziałów Muzeum Narodowego w Poznaniu.