
- This event has passed.
Graphic Concept: Plakat musi być sexy!
Plakat już w swoim pierwotnym założeniu powinien być czymś, co kusi. A co przyciąga uwagę lepiej niż naga kobieta? Dominujący język wizualny dyktuje nam w bardzo wyraźny sposób, jak patrzeć na płeć i z czego powinniśmy czerpać przyjemność. Powszechność plakatu, ogromne nakłady oraz jego zasięg mają wpływ na nasze postrzeganie erotyzmu, nagości oraz ciała w ogóle. Warto więc zadać pytanie, w jaki sposób wizualny język projektowania graficznego wpływa na uprzedmiotowienie ciał, glamoryzację przemocy, konsumpcjonizm i czy posiada zbawienną moc transgresji.
Wykład przeznaczony dla osób pełnoletnich. Zawiera przedstawienia nagości, które mogą wywołać poczucie dyskomfortu.
*Plakat do wydarzenia: MNP Pl 3060 – Roman Cieślewicz, Paryż nocą (1968)
Prowadzenie: Aleksandra Pietrzak